به گزارش آدینه پرس: اخیرا رسانه ها اعلام کردند که با پاکستان توافق شده که کریدور خلیج فارس تا ترکیه و اسیای میانه افتتاح شود و اغاز حرکت یک قطار از پاکستان و همچنین مراسمی در تبریز رسانه های پایتخت را شوق زده کرد که ادعا کنند کریدور ترانزیت بین المللی پاکستان،خلیج فارس،اسیای میانه و ترکیه با ورود یک قطار راه اندازی شد.رسیدن به اسیای میانه ،ارمنستان ،اذربایجان ، گرجستان ،بندر باطومی و دریای سیاه با شعار و ذوق زدگی و تبلیغات محقق نمیشود. ساخت اتوبان ۱۴۵ کیلومتری تبریز-ارمنستان که ۱۱ سال پیش اغاز شده با چند درصدی اجرا با قطع اعتبار ملی نیمه تمام رها شده و کارشناسان می گویند این اتوبان با اتصال به اتوبان پیامبر اعظم (ص)می تواند به شاهراه حیاتی حمل کالا و مسافر ایران و کشور های همسایه تبدیل شود.هر گونه اتصال به بزرگراههای ارتباطی قفقاز و ترکیه و دریای سیاه منوط به تکمیل اتوبان تبریز -ارمنستان است.به فکر اتمام ان باشید؛احداث بزرگراه سواحل ارس، راه اهن جلفا-اصلاندوز و اتوبان تبریز-ارمنستان نیاز حیاتی اقتصاد، گردشگری و صنعت حمل و نقل امروز ایران است.
•محمد فرج پور باسمنجی