به گزارش آدینه پرس: حجتالاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبیین عملکرد این اداره در حوزه توسعه فرهنگ دینی، بر رویکرد آرمانمحور سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد و گفت: «هدف ما نه توجه به نام و عنوان، بلکه تحقق آرمانهای فرهنگی و معنوی در جامعه است.»
وی رسانهها را معلمان فکری جامعه خواند و نقش آنها را در مقابله با جنگ نرم فرهنگی بیبدیل دانست. او همچنین از طرح «زندگی با آیهها» که در ماه مبارک رمضان برگزار شد و ۶۵۲ هزار مخاطب داشت، به عنوان نمونهای موفق از مشارکت مردمی یاد کرد و از همکاری ۱۳۶ رسانه در این طرح قدردانی نمود.
حسینی به تشریح جزئیات اجرای این طرح پرداخت و گفت: «در قالب طرح زندگی با آیهها، ۵۱ عنوان محتوای دینی تولید شد، ۹۳ مسابقه پیامکی با ۱۰۵ هزار شرکتکننده برگزار گردید و ۱۱۶ جایزه اهدا شد. همچنین ۴۶ مورد تبلیغات محیطی، ۳۶۵ نمایشگاه پوستر، ۸۹ نشست تبیینی، ۸۶۵ محتوای رسانهای، ۷۰ جلسه پردهخوانی ویژه بانوان تحت عنوان ستارگان زمینی و ۷۰۰ محفل خانگی بانوان برگزار شد.»
وی از عدم همکاری مناسب شهرداری تبریز در این طرح انتقاد کرد و افزود: «متأسفانه برخلاف انتظار، شهرداری تبریز در اجرای این برنامه فرهنگی دینی همراهی لازم را نداشت. در حالی که یکی از وظایف مهم شهرداریها حمایت از فعالیتهای فرهنگی در قالب دینی است، در تبریز چنین حمایتی مشاهده نشد.»
در بخش دیگری از سخنان خود، حسینی با اشاره به قهرمانی تیم فوتبال تراکتور در لیگ برتر کشور، آن را نهتنها موفقیتی ورزشی بلکه مصداقی از پیروزی اخلاق بر حاشیهها دانست و افزود: «تراکتور پیش از فتح زمین چمن، در میدان اخلاق قهرمان شد و این قهرمانی بسیار ارزشمندتر است.»
او ادامه داد: «این پیروزی، با تقارنش با اعیاد دهه کرامت، شیرینی خاصی برای مردم آذربایجان داشت و نشان داد که ورزش میتواند ابزار تعالی فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی باشد، موضوعی که در کاهش معضلات اجتماعی نیز نقش بسزایی خواهد داشت.»