به گزارش پایگاه خبری آدینه پرس، اکبر فتحی در سومین گردهمایی مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی در تبریز، جایگاه آذربایجان شرقی در حوزه کشاورزی را مرهون تلاشهای کشاورزان، پرورش دهندگان دام و طیور، کارکنان جهاد کشاورزی، مروجان و همه فعالان حوزه کشاورزی در استان دانست.
وی ادامه داد: در ساختار جهاد کشاورزی همه بخشها و سازمانهای تابعه در کنار کشاورزان و فعالان این عرصه تلاش میکنند تا تولید بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی محقق شود.
فتحی امنیت غذایی را تهیه غذای سالم و کافی توصیف کرد و افزود: اگر همکاران روابط عمومی موفق به ایفای وظایف خود نشوند و در حوزه تبیین موفق عمل نکنند، به اهدافی که در حوزه امنیت غذایی تعریف کردیم، دست پیدا نخواهیم کرد.
وی دستیابی به امنیت غذایی را با محدودیتهای منابع آب و خاک مواجه دانست و بیان کرد: در شرایطی که توسعه منابع امکان پذیر نیست باید با بهبود عمکرد در واحد سطح به امنیت غذایی دست پیدا کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ساختار ترویجی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: نمیتوان روابط عمومی را از آرمانها و رسالتهای ترویجی وزارت جهاد کشاورزی تفکیک کرد.
وی با قدردانی از عملکرد علیرضا رضازاده مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی، از تحول ساختاری ایجاد شده در عرصه روابط عمومی با ورود ایشان به وزارتخانه، تجلیل کرد.
فتحی کم بودن میزان سرمایهگذاری در حوزه کشاورزی را یکی از چالشهای این حوزه دانست و ادامه داد: کشاورزی تنها ۵ درصد از سرمایهگذاری کشور را به خود اختصاص میدهد و این در حالی است که ۱۲درصد اشتغال و ۲۰ درصد از تجارت به حوزه کشورزی اختصاص دارد.
وی افزود: تحقق این عملکرد شایسته مرهون تلاشهای روابط عمومی است و با فعالیتهای روابط عمومی بود که توانستیم در سال گذشته حوزه کشاورزی را به سرمایهگذاران معرفی کنیم و سرمایه قابل توجهی را به بخش کشاورزی جذب کنیم که با این سرمایهگذاری پروژه های متعددی در حوزههای مختلف کشاورزی اجرایی شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تجلیل از عملکرد اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین روابط عمومی سازمان و ادارات تابعه وجود دارد و در نتیجه این همکاریها بود که روابط عمومی سازمان موفق شد در سال گذشته ۵ مقام برتر کشوری و استانی در حوزه روابط عمومی را کسب کند.
وی با اشاره به تلاشهای روابط عمومی در کنار کشاورزان برای افزایش تولید، گفت: روابط عمومی اعتمادسازی در جامعه را دنبال میکند و این وظیفهای خطیر و حیاتی است.