به گزارش پایگاه خبری آدینه پرس: سرپرست اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت : در جهت ارائه خدمات الکترونیکی برای تحقق دولت الکترونیکی و بدون مراجعه به ادراه کل در حال حاضر سه نوع استعلام از طریق دفتر خدمات پیشخوان در سطح شهر تبریز در وهله اول بمدت یک ماه بصورت آزمایشی انجام می شود و بعد از نیز ارائه خدمات توسط تمامی دفاتر پيشخوان دولت در سطح استان این خدمت ارائه خواهد شد.
جعفر حسن زاده ضمن اعلام خبر فوق ، افزود : برای انجام بهتر و مطلوب تر ارائه خدمات در جهت تکریم ارباب رجوع و ارج نهادن به وقت آنها و ارائه خدمت در محلات به شهروندان ، استعلام های سابقه مالکیت همه ارگان ها و ادارجات ، استعلام ملی ، دولتی و موات بودن اراضی، استعلام بانکی اقشار ویژه از سوی شعب بانک های عامل از طریق 18 نمایندگی دفاتر پیشخوان دولتی مستقر در شهر تبریز انجام و در ادامه نیز در جهت ارائه خدماتی که امکان ارائه از طریق دفاتر باشند احصاء و به مرور زمان به خدمات قابل ارائه در دفاتر اضافه می شود.
وی افزود : شهروندان محترم میتوانند در جهت استعلام و انجام امور فوق با مراجعه دفاتر پیشخوان، نسبت دریافت خدمات اقدام نمایند .
حسن زاده افزود : ارئه این خدمات در جهت انجام سریع و بهتر درخواست های شهروندان بوده و دیگر نیازی برای حضور در اداره کل نمی باشد .
سرپرست اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان اداره کل راه و شهرسازی گفت : برای ايجاد فرصت برابر، براي هرشهروند عزیز و كاهش بوروكراسي در سيستمهاي اداري اراه خدمات به ارباب رجوع بصورت خودکار صورت خواهد پذیرفت که همانا نهایتاً رضایت ارباب رجوع را در برخواهد داشت.
حسن زاده اظهار داشت : یکی از مزایای ارائه خدمات الکترونیکی ،نهادینه نمودن مبحث دولت الکترونیک در بطن جامعه شهری و روستایی است .
بطوریکه اقشار مختلف جامعه بصورت عملی با مزایای استفاده از خدمات دولت الکترونیک آشنا شده و به خوبی از آن در زندگی روزمره خود استفاده خواهند نمود.