به گزارش آدینه پرس، رئیس اتاق بازرگانی ایران در این دیدار با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره تولید در صنعت خودروسازی گفت: ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در ایران خودروی تبریز، یک ضرورت است.
وی با اشاره به پتانسیل بالای این مجموعه در تولید خودرو افزود: ماشینآلات و تاسیسات موجود در این کارخانه، از سطح تکنولوژیکی بالایی برخوردار است و با توجه به توانایی های موجود، قطعا با راهاندازی خط تولید رنگ و بدنه و تکمیل زنجیره تولید، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن خواهیم بود.
حسنزاده ادامه داد: ایران خودروی تبریز می تواند با کوچکترین حمایت، بزرگترین کارها را با بهترین کیفیت انجام دهد.
وی شکوفایی و توسعه ایران خودروی تبریز را منوط به وجود اتحاد و همدلی بین تمامی ارکان تاثیرگذار در استان دانست.
رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین ارشد کشوری و استانی، دغدغههای این مجموعه طرح شده و برای تحقق آن گامهای مثبتی برداشته شود.
توسعه ایران خودروی تبریز، نیازمند تکمیل زنجیره تولید است
اصغر خوشفهم؛ مدیر عامل شرکت ایران خودروی تبریز گفت: این مجموعه در حال حاضر یکی از پویاترین و روبه رشدترین، صنعت خودروی کشور به شمار میرود و در بسیاری از شاخصها در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.
وی با بیان اینکه کارخانه ایران خودرو در حال حاضر در حال ساخت خودروی سورن است، تصریح کرد: از نظر شاخصی، این خودرو پس از خودروی رانا، دومین و باکیفیتترین محصول تولیدی ایران خودرو محسوب میشود.
خوشفهم گفت: هدف ما بیشتر توسعه بهرهوری خطوط است تا توسعه خطوط.
وی با تاکید بر اینکه ایران خودروی تبریز از ظرفیتهای بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این مجموعه برای توسعه فعالیت خود نیازمند تکمیل زنجیره تولید است و راهانداری خط تولید رنگ و بدنه، در این بین اهمیت بسیاری دارد، با این حال متاسفانه آنچنان که باید و شاید، عزمی از سوی متولیان امر در این زمینه دیده نمیشود.
خوشفهم گفت: از زمان فعالیت این مجموعه تاکنون، میلیاردها تومان از بابت ترانزیت بدنه خودرو هزینه شده، این در حالی است که با نصف این مبالغ، امکان راهاندازی خط تولید رنگ و بدنه در کارخانه میسر بود.
وی ادامه داد: با ایجاد خط بدنه و رنگ، بهطور مستقیم برای دو هزار و ۶۰۰ نفر در استان اشتغالزایی می شود
شرکت ایران خودروی تبریز، پایلوتی برای تحقق خصوصیسازی صنعت خودرو شود
جواد نجفی آذر؛ قائم مقام شرکت ایران خودروی تبریز گفت: با توجه به اسناد بالادستی کشور و تاکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی، میتوان از ظرفیت ایران خودروی تبریز در این زمینه بهره برد.
وی اضافه کرد: دولت میتواند این واحد صنعتی را بهعنوان پایلوت، برای خصوصیسازی صنعت خودروی کشور انتخاب کند و ما هم تضمین میدهیم که خروجی آن، سودده بودن و افزایش کیفیت محصولات این صنعت خواهد بود.
نجفیآذر با اشاره به افزایش کیفی تولیدات این مجموعه گفت: افزایش کیفیت خودروی تولیدی این مجموعه، در گرو بهرهمندی از پرسنل باتجربه و ماهر است.
وی افزود: این گروه صنعتی در تلاش است تا با ایجاد انگیزه بین کارکنان از طریق آموزش و افزایش مهارت، بهصورت مستمر، بهرهوری نیروی انسانی را افزایش دهد.