;

یکپارچه‌ سازی سامانه شهروندسپاری با سامانه هدا (هویت دیجیتال ایرانیان)

به گزارش آدینه پرس: محمدرضا کاظمی با اشاره به سیاست‌ها و اهداف شهر هوشمند و توجه ویژه شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری تبریز به ارائه خدمات الکترونیکی گفت: در راستای ارتقاء رضایتمندی و شفاف‌سازی در ارائه خدمات سامانه شهروندسپاری به عنوان شیوه‌ای نوین در استفاده از فناوری‌های روز که امکان ثبت درخواست غیرحضوری، تمامی خدمات حوزه شهرسازی را تحت پوشش قرار داده است، بهره‌مندی از درگاه هویت دیجیتال ایرانیان نیز در سامانه شهروندسپاری در دستور کار قرار گرفت.

کاظمی ابراز کرد: به منظور فراهم کردن بسترهای امنیتی و اعتبارسنجی صحت اطلاعات شهروندان محترم، درگاه احراز هویت هدا (هویت دیجیتال ایرانیان) به عنوان سامانه رسمی سازمان ثبت احوال کشور، به سامانه شهروندسپاری متصل و استفاده کاربران از خدمات سامانه شهروندسپاری منوط بر ثبت نام در این سامانه و احراز هویت است.

کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان ارجمند برای بهره‌مندی از خدمات سامانه شهروندسپاری بایستی ابتدا پس از تایید اطلاعات هویتی خود در سامانه هدا، نسبت به ثبت نام در سامانه شهروندسپاری اقدام کرده و سپس کد اشتراکی برای ثبت نام کننده تعلق می‌گیرد، درخواست‌ها در سیستم ثبت شده و طبق برنامه‌ریزی منسجم و از پیش تعریف شده، توسط مسئولین بخش‌های مختلف هدایت می‌شود، در ادامه برای پیگیری درخواست، کد پیگیری به صورت پیام کوتاه دریافت و همچنین در کارتابل شخصی به شهروند اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تبریز یادآور شد: سامانه شهروندسپاری شهرداری تبریز اولین سامانه ارائه خدمات غیر حضوری شهروندی در کشور است که به سامانه هدا لینک شده و صحت هویت شهروندان ارجمند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

گفتنی است همشهریان محترم می‌توانند برای استفاده از خدمات اشاره شده، صرفاً با مراجعه به سایت citizen.tabriz.ir نسبت به تشکیل پرونده، ثبت درخواست و پیگیری آن بصورت آنلاین اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.