توسعه حمل و نقل عمومی در گرو پرداخت سهم دولت

به گزارش آدینه پرس، عباس رنجبر با اشاره به عدم پرداخت حق آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ نیز اظهار کرد: عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ گاها با همکاری سایر سازمان‌های دولتی به شهرداری‌ها پرداخت نمی‌شود که سازمان امور مالیاتی کشور موظف به دریافت این عوارض و پرداخت آن در وجه شهرداری‌های کشور است.

 

وی همراهی سازمان‌های دولتی مخصوصا راه و شهرسازی با شهرداری‌ها را نیازمند تأکید و تنظیم ضوابط دانست و افزود: برخی زمین‌ها که می‌تواند منابع مناسبی برای توسعه شهر باشد، در دست راه و شهرسازی است و در اختیار شهرداری‌ها قرار نمی‌دهند.

 

شهردار تبریز اضافه کرد: حتی از لحاظ قانونی جایی که کاربری آن فضای سبز است اگر توسط شهرداری کاشت شود، سند آن باید به شهرداری داده شود که اینطور عمل نشده است.

 

رنجبر تصریح کرد: امروز شهرداری‌ها به سمت خودگردانی صد در صد می‌روند و دولت وظایف و حوزه مسئولیتی جدیدی را به لحاظ شرایط موجود و به فراخور وسعت و درآمدی که دارند، برای شهرها تعریف می‌کند در حالی که شهرداری‌ها وارث مشکلاتی هستند که از دوره‌های قبل مانده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل شهرداری‌ها بحث جمعیتی کشور است که دو اتفاق در این حوزه افتاد است؛ یکی افزایش جمعیت است و دیگری تغییر رویکرد شهرنشینی و زندگی است که اول انقلاب ۳۲ درصد شهرنشینی داشتیم و ۶۵ درصد روستانشین بودند و امروز این عدد تبدیل به ۷۲ درصد شهرنشینی شده است که هم تعداد و هم رویکرد و هم محل زندگی افراد فرق کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.