به گزارش پایگاه خبری آدینه پرس: یعقوب هوشیار، شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در جمع اهالی رسانه و اعضای انجمن صنفی روزنامهنگاران آذربایجان شرقی، افزود: این موضوع در مورد حوزه سلامت و ورزش نیز صدق می کند به طوری که اگر در جامعهای حوزه سلامت و ورزش پررنگ باشد، بیمار و مریض وجود نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: عدم آگاهی قسمت عمدهای از اقشار جامعه از موضوعات مختلف، خوشایند نبوده و برخی حوزهها از یاد رفته و در مورد آن ها غفلت شده و در مقابل، برخی حوزههای بیمصرف برجسته شده اند.
شهردار تبریز با بیان اینکه بداخلاقی در سیاست و مسائل سیاسی در رسانه ها متورم شده است، گفت: این در حالی است که حوزه آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است و بحث سلامت و حوزه علم و دانش پررنگ نیست.
هوشیار، با اشاره به اینکه زمان کنونی، عصر ارتباطات است و چیزی به نام مرز در رسانه ها موضوعیت ندارد، ادامه داد: رسانه در عصر کنونی به ویژه در حوزه مسایل شهری دارای کارکردهای زیادی بوده و رسانه ها باید به این مسایل بیشتر توجه کنند.
وی یادآوری کرد: گاهی برخی رسانهها موضوعات کوچکی را برجسته و فضاسازی میکنند برای مثال هیچ رسانه فعال در حوزه شهری نمی پرسد که چرا در ۱۰ سال گذشته به طور میانگین فقط ۱۰ اتوبوس برای تبریز خریداری شده است؟
شهردار تبریز گفت: در زمان کنونی بیماریهای ریوی در سطح شهر افزایش یافته است، اما رسانه ها کمتر به موضوع آلایندگی پالایشگاه می پردازند در حالی که پالایشگاه نیز زیربار پرداخت عوارض آلایندگی هم نمیرود.
هوشیار، با بیان اینکه کارکرد اصلی شهرداری در مسایل اجتماعی است و مسایل عمرانی در اولویت بعدی قرار دارد، افزود: فعالیت عمرانی وظیفه ذاتی شهرداری است و منتی برای مردم وجود ندارد چراکه تمام درآمد شهرداری از جیب مردم است.
وی با تاکید بر اینکه احداث پل، آسفالتریزی و سایر امور عمرانی وظیفه شهرداری است، یادآوری کرد: به عنوان یک شهروند و یک دغدغهمند این حوزه، از رسانه ها می خواهم تا حقیقت را بگویند و حقایق را منعکس کنند.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه امروز کسی نیست که از ترک فعل مسوولان بپرسد، گفت: تکمیل نواقص میدان آذربایجان و مرکز همایشهای خاوران بیش از خود پروژهها هزینه داشته است اما کسی در این مورد سوالی نمیپرسد.
هوشیار با تاکید بر اینکه عوارض مربوط به ملت است و باید در محل اثر آن هزینه شود، ادامه داد: مدیریت شهری و رسانه ها باید دست در دست هم دهند و قطار تبریز را به ریل اصلی و جایگاه واقعی خود برگردانند.