به گزارش پایگاه خبری آدینه پرس: باز طراحی ساختار آموزشی دوره متوسطه دوم فعلاً در حد مباحث کارشناسی است و قویترین سناریو برای اجرا ادغام دو رشته ریاضی و تجربی است.
اشتراکات رشته های ریاضی و تجربی بسیار زیاد است؛ بهعنوان مثال در پایه دهم فقط 4 واحد درسی اختلاف بین رشتههای ریاضی و تجربی وجود دارد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا رشتههای تجربی، انسانی و ریاضی همه با یکدیگر ادغام شده و یک رشته واحد خواهیم داشت؟، تاکید کرد: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده ولی بررسی کارشناسی آن انجام شده است. الگوهای مختلفی مد نظر است و اینکه کلا دو رشته یا یک رشته واحد داشته باشیم، در دست بررسی است.
کاظمی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه در صورت تعیین یک رشته واحد برای تمام دانش آموزان، تکلیف دانش آموزی که نخواهد برخی دروس خاص مثل زیست یا ریاضی را بخوانند چه میشود؟، توضیح داد: اگر این اتفاق رخ دهد طبیعتا یک سری دروس مشترک برای همه دانش آموزان مد نظر قرار میگیرد و در مقابل خود دانشآموزان یک سری دروس را متناسب با علایق و استعدادهایشان انتخاب میکنند. یا اینکه برای مثال عمده دانش آموزان شاید ۸ ساعت یک درس را بخواند ولی دانش آموزی که به همان درس علاقمند است میتواند ۱۲ ساعت یک درس را بخواند.
وی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه ادغام رشتههای شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی است، خاطر نشان کرد: اگر تصمیمی هم گرفته شود به سال تحصیلی آینده نمیرسد و ما سعی میکنیم برای دو سال تحصیلی آینده این امر را اجرا کنیم. امید است ماحصل تصمیماتی که گرفته میشود یک برآیندی متناسب با نیازهای کشور باشد.